استقرار سیستم مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)جامع در یک سازمان، علاوه بر کاهش قیمت تمام شده محصول نهایی، در افزایش کیفیت محصول، قابلیت اطمینان، چابکی سازمان و عواملی از این دست، نقش بسزایی دارد.
استراتژی کسب و کار مدیریت نگهداری و تعمیرات (CMMS)در یک سازمان، اهداف سازمان را آشکار ساخته و فعالیتهایی که شرکت بایستی روی آنها تمرکز کند را مشخص میکند.
يك نمونه حلقه بازخورد براي کاربرد پتانسيل اطلاعات قابلیت اطمینان در شكل شماره یک نشان داده شده است.
اثربخشی جمع آوری و تبادل اطلاعات RM (Reliability & Maintainability)